23 квітня Всеукраїнський День психолога
Згідно з положенням про психологічну службу у системі освіти України:
«Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти».
Завдання психологічної служби:
збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями; сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Також, на даний момент, перед психологічною службою постають такі важливі завдання, як:
- здійснення психологічної підтримки здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб, зокрема тих, хто виїхав за кордон;
- здійснення психологічного і соціально-педагогічного забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативну і просвітницьку роботу з батьками;
- посилення профілактичних заходів у закладі освіти щодо неприпустимості вживання алкоголю та психоактивних, наркотичних речовин підлітками;
- посилення профілактичної роботи з подолання правопорушень, злочинності серед неповнолітніх;
- забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в закладі освіти, домашньому насильству, торгівлі людьми тощо);
- проведення просвітницько-профілактичних заходи з питань комплексної сексуальної освіти (КСО).
Напрямки діяльності психологічної служби
Діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації.
Профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі.
Корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки.
Навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості.
Консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу.
Зв’язки з громадськістю – діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління.
Просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
Тригорла Альона Вячеславівна - практичний психолог
Графік роботи
ПН. – 9:00 – 15:00
ВТ. – 9:00 – 15:00
ЧТ. – 9:00 – 15:00
Графік консультування онлайн з практичним психологом ХЛ №78
Для батьків
Понеділок – з 13:00 до 15:00
Для вчителів
Вівторок – з 13:00 до 15:00
Для учнів
Четвер – з 13:00 до 15:00
Річний план роботи практичного психолога ХЛ№78 2024-2025 н.р.
Профілактично-просвітницькі заходи у ХЛ №78 на 2024/2025 н.р.
Профілактичні заходи
- Заходи, направлені на профілактику девіантної поведінки (протягом року).
- Превентивно-правове виховання підлітків (протягом року).
- Попередження булінгу та кібербулінгу (протягом року).
- Профілактика дезадаптації учнів 1-х класів (жовтень).
- Профілактика дезадаптації учнів 5-х класів.(листопад).
- Заходи щодо протидії торгівлі людьми та насильства в сім'ї (лютий).
Корекційна робота
- Надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, у тому числі тим, хто виїхав за кордон (протягом року).
- Індивідуальна та групова робота з розвитку пізнавальної та емоційно-вольової сфери (протягом року).
-Групова робота з учнями з метою формування зрілості та соціальної компетентності (протягом року).
- Робота з підлітками, схильними до порушення дисципліни та правопорушень (протягом року).
- Робота з обдарованими дітьми щодо розвитку "Softskills" (березень).
Просвітницькі заходи
- Ознайомлення педагогів з навичками надання першої психологічно допомоги учасникам освітнього процесу (вересень).
- Ознайомлення педагогів з поняттям ПТСР та його ознаками у дітей та підлітків. (жовтень).
-Психологічна просвіта батьків (протягом року).
- Просвітницька робота з попередження емоційного вигорання серед педагогів (січень).
- Просвітницька робота щодо психологічних особливостей обдарованих дітей та роботи з ними (березень).
- Просвітницька робота з попередження булінгу серед учнів (грудень).
- Просвітницька робота щодо формування здорового способу життя (протягом року).
- Профорієнтаційна робота з учнями 9-11 класів (лютий-січень).